مشتری ها را از دست ندهید!!!

امروزه یکی از مهم ترین نرخ های حاکم بر کل کشور از نظر اقتصادی ارز میباشد.میدانیم با بالا رفتن ارز تمام اجناس به مرور با توجه به زنجیره ای بودن به همدیگر متصل است و قیمت آنها بالا میرود.حال سوالی برای مشاغل به وجود می آید که نگرانی بسیار زیادی به دنبال دارد.

مشتری ها را از دست میدهیم؟

به طور معمول مشتری ها به دو بخش تقسیم میشوند مشتری های قدیمی و مشتری های جدید.

مشتری های قدیم با خرید های گذشته از شما جزو باشگاه مشتریان شما میباشند و صد در صد با تغییر زیاد قیمت نسبت به گذشته با تعجب زیادی مواجه میشوید و بسیار احتمال بالایی دارد که آنها را از دست بدهید.

مشتریان جدید اجناس را با توجه به کیفیت و قیمت نسبت به رقیبان شما مقایسه کرده و بهترین را انتخاب میکنند.حال چه کار کنید تا آن بهترین شما باشید؟

ایجاد جشنواره های متنوع

ایجاد تخفیف همواره برای مشتریان شیرین میباشد و باعث برگشت مشتری ها میباشد و یا حتی باعث ایجاد مشتری های جدید از دوست و آشنا و اقوام مشتری های قدیمی میشود.

کدهای تخفیف برای محصولات مورد علاقه مشتری های قدیمی که توسط نرم افزار حسابداری باران این امکان را ایجاد میکند و تخفیف ها یکی از بهترین راه حل ها میباشد.

بعد ازمدتی حتی تخفیف های آنی و در پای صندوق از بین رفت و حال همواره مجموعه های بزرگ به مشتریان تخفیف برای خرید های بعدی آنها ارائه میدهد

رصد در باشگاه مشتریان

شرکت های برگ همواره برای مشتریان قدیمی خود احترام بسیار بالایی قائلند.زیرا امکان برگشت و خرید آنها بسیار بالاتر از ایجاد مشتری های جدید می باشد.

باشگاه مشتریان که در نرم افزار های حسابداری وجود دارد به شما اطلاعاتی از تبدیل آخرین سفارشات مشتری ها،میزان سفارش برای محصولات،شماره و آدرس آنها و حتی آخرین خرید آ«ها را به شما اطلاع میدهد.همین مهم زمینه ایی بسیار عالی برای برگشت مشتریان میباشد.برای مثال شرکت اسنپ برای مشتریان کد تخفیف ارسال میکند.حال اگر آن مشتری مدت زیادی از اسنپ استفاده نکند اسنپ کد تخفیفی دوباره با میزان قیمت بیشتر ارائه میدهدتا مشتری باز گردد.

جذاب باشید

روز به روز ایونت های جذاب برای ایجاد مشتری ها در کافه و رستوران ها و… ایجاد میشود.از برگذاری مسابقات و یا بازی های گروهی تا اجرای موسیقی زنده.مشتری ها برای اینکه فقط چند ساعت از همه ی مشغولیت های ذهنی خود دور شوند نیاز به تفریح و ایونت های هیجان انگیز دارند و همین موضوع یکی از اصول مشتری مداری می باشد.

در آخر

در همه ی صنف ها در جامعه ی امروزی همه برای بقای خود میجنگیم.با هر وضعیتی ما همواره از بهترین راه حل ها سعی بر دیده شدن و بزرگ شدن مجموعه های خود داریم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *